EK MADDE-1 MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANIYLA YATAY GEÇİŞ İŞLEMLERİ
(2024 YILI)
Sevgili Öğrenci Adayları;
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile Yatay Geçiş kapsamında fakültemizi tercih ettiğiniz için sizleri tebrik eder, eğitim-öğretim hayatınızda başarılar dileriz.
Başvuru ve kayıt kabul süreci öncesi ile sonrasında gerçekleştirilecek işlemlerin detaylarını içeren bu bilgilendirme metni, yatay geçiş adaylarına yol gösterici olması amacıyla hazırlanmıştır.
Merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş, öğrencilerin genel not ortalamasına bakılmaksızın üniversite veya bölüm değişikliği yapmalarına olanak sağlayan bir uygulamadır. Bu geçiş türünde, öğrencinin üniversiteye yerleştiği yıl elde ettiği merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği programın ilgili yılındaki taban puanına eşit ya da daha yüksek olması koşuluyla başvuru hakkı tanınır.
Bu kapsamda, hazırlık sınıfı da dâhil olmak üzere öğrenciler, gerekli şartları sağladıkları takdirde yatay geçiş başvurusunda bulunabilirler.
YATAY GEÇİŞ MEVZUATLARI
1) Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2) Ek Madde1 Uygulama İlkeleri
3) Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi
a) LİSANS PROGRAMLARIMIZ
Fakültemiz bünyesinde eğitim-öğretim faaliyetleri, Fen Programları kapsamında Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik; Edebiyat Programları kapsamında ise İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih ile Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde aktif olarak sürdürülmektedir.
Birinci (gündüz) öğretim programlarının yanı sıra, Sosyoloji, Tarih ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinde ikinci (gece) öğretim programları da uzun yıllardır yürütülmektedir. Ancak 2024-2025 eğitim-öğretim yılından itibaren ikinci öğretim programlarına öğrenci alınmamaktadır.
Eğitim dili açısından; Sosyoloji, Tarih ve Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerimizde eğitim dili %100 Türkçe’dir.
Buna karşılık, Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde eğitim dili %100 İngilizce, Psikoloji bölümünde ise %30 İngilizce’dir. Bu bölümlere yerleşen öğrenciler, Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde verilen zorunlu İngilizce hazırlık sınıfı eğitimine tabi tutulurlar.
Hazırlık sınıfının normal eğitim süresi iki yarıyıl olup, azami süresi dört yarıyıldır. Azami süreyi aşan öğrenciler ilgili bölümlere kabul edilmez ve ÖSYM tarafından eğitim dili %100 Türkçe olan benzer programlara yönlendirilir.
Belirtilen süreler içerisinde İngilizce hazırlık sınıfını başarıyla tamamlayanlar, Üniversitemizce düzenlenen İngilizce Yeterlilik Sınavı’ndan başarılı olanlar veya önceki yükseköğrenimlerinde İngilizce hazırlık eğitimini başarıyla tamamladığını belgeleyen öğrenciler, lisans programlarına doğrudan başlayabilirler.
b) KONTENJAN, PUAN TÜRÜ, TABAN PUANI BİLGİLERİ
Yükseköğretim kurumlarında yer alan her bir diploma programının (hazırlık sınıfı dâhil) her bir sınıfı için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu'nda yayımlanan öğrenci kontenjanının %30’unu geçmeyecek şekilde, Ek Madde-1 kapsamında Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş kontenjanı ayrılmaktadır.
Örnek: 2022 yılı ÖSYS kontenjanı 60 olan bir lisans programı için, ilgili yıl kapsamında 18 öğrenci kontenjanı belirlenmektedir.
Başvuran aday sayısının belirlenen kontenjandan fazla olması durumunda, eşit sayıda yedek aday belirlenerek değerlendirme süreci tamamlanır.
Yatay geçiş yapmak istediğiniz programın ÖSYS kontenjanı, puan türü ve taban puanı bilgilerine ulaşmak için, bağlantıyı TIKLAYINIZ.
c) ÇEVRİMİÇİ BAŞVURU İŞLEMLERİ
2024 yılı Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş başvuruları, Üniversitemiz akademik takviminde ilan edilen tarihler arasında, Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden çevrimiçi (online) olarak gerçekleştirilecektir.
E-başvuru sistemine erişim için lütfen aşağıdaki bağlantıyı TIKLAYINIZ:
👉 [ubys.ibu.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=5]
Önemli Uyarı:
Posta, e-posta, kargo veya faks yoluyla gönderilen başvurular kesinlikle değerlendirmeye alınmayacaktır. Başvurular yalnızca çevrimiçi sistem üzerinden kabul edilecektir.
İlan edilen başvuru süresi içerisinde başvuruda bulunmak isteyen aday öğrenciler; kimlik, iletişim, öğrenim bilgileri ile aşağıda belirtilen belgeleri eksiksiz, resmi onaylı ve gerçeğe uygun şekilde başvuru sistemine yüklemekle yükümlüdür.
Başvuru süresi sona erdikten sonra sistem üzerinden yeni başvuru yapılamayacak; mevcut başvuru dosyasına herhangi bir belge eklenemeyecektir.
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine Tanımlanması Gereken Belgeler: |
||
1- |
Fotoğraf |
(Son altı ay içerisinde çekilen) |
2- |
ÖSYM Sonuç Belgesi |
(ÖSYM aday işlemleri sistemi) |
3- |
ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi |
(ÖSYM aday işlemleri sistemi) |
4- |
Öğrenci Belgesi |
(Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu) |
5- |
Disiplin Durumu Belgesi |
(Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı) |
6- |
Daha Önce Ek Madde1 İle YG Yapmadığını Gösterir Belge |
(Diğer belgelerinde kayıtlanma şekli belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı) |
7- |
Transkript Belgesi |
[Ara sınıflara başvuranlar için] (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu) |
8- |
Ders İçerikleri |
[Ara sınıflara başvuranlar için] (Üniversitesinin web sitesinden alınan) |
9- |
Dil Yeterlik Belgesi |
[Öğretim dili kısmen veya tamamen İngilizce olan bölümlerimizin 2. veya 3. sınıfına başvuranlar için] (Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu ve başarılı olduğunu gösterir belge veya YÖK tarafından tanınan ulusal ve uluslararası geçerliliği olan yabancı dil belgesi) *Hazırlık veya 1. sınıfa başvuruların Dil Yeterlik Belgesi ibraz edememesi durumunda yatay geçişi uygun görülen öğrenciler hazırlık eğitimine alınır. (Türkçe programlardan yapılacak başvurular, Ek-madde1 uygulama ilkelerinin 18. maddesi kapsamında değerlendirilecektir.) |
ç) BAŞVURU İNCELEME ve DEĞERLENDİRME İŞLEMLERİ
Adayların çevrimiçi sistemden ilettiği başvuruları, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından tespit edilen "Ek Madde1 Uygulama İlkeleri" ile "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" nde belirtilen ilkeler çerçevesinde incelenmekte ve değerlendirilmektedir.
Başvuru Belgelerinin İncelenmesi ve Ön Değerlendirme Süreci:
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş başvurularının ön değerlendirme süreci, bölüm komisyonlarımız tarafından aşağıda belirtilen aşamalar doğrultusunda yürütülmektedir:
a) Adayların sistem üzerinden tanımladığı veri ve belgeler üzerinde yapılan incelemede;
Belgelerinde eksiklik bulunan, doğrulanamayan e-belgesi veya resmi onayı bulunmayan belge sunan, beyan ettiği verilerle belgeleri arasında uyumsuzluk tespit edilen, ilgili mevzuat hükümlerine göre merkezi yerleştirme puanı şartını sağlamayan, daha önce merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş yapmış olan, disiplin cezası almış adayların başvuruları reddedilir.
Ret gerekçesi, ilgili mevzuat maddesine açık atıf yapılarak hazırlanır ve UBYS Başvuru Yönetimi Modülü üzerinden sisteme kaydedilir.
b) Başvurusu onaylanan adayların, yükseköğrenime başladıkları yıldaki merkezi yerleştirme puanı ile başvurdukları programın aynı yıl için geçerli olan ÖSYS puan türü ve taban puanı esas alınarak yatay geçiş sıralaması oluşturulur. Bu veriler UBYS sistemine tanımlanır ve kaydedilir.
c) UBYS Başvuru Yönetimi Modülü üzerinden indirilen Excel formatındaki liste;
Asil ve yedek kontenjana yerleşen, yerleşemeyen ve başvurusu geçersiz sayılan adaylar olarak gruplandırılır. Aday bilgileri, başvurdukları bölüm, program ve sınıf bilgilerine göre kategorize edilir. Sıralama, komisyon tutanağına dönüştürülür; komisyon üyelerinin unvanı, adı ve soyadı eklenerek çıktısı alınır, ıslak imzalar tamamlanır ve evraklar fakülte evrak kayıt birimine elden teslim edilir.
Nihai Değerlendirme ve Sonuçların İlanSüreci:
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş başvurularının Fakülte Yönetim Kurulumuz tarafından yapılan nihai değerlendirme ve sonuç ilanı süreci, aşağıdaki adımlar doğrultusunda yürütülmektedir:
a) Ön inceleme ve değerlendirme sonuçlarında eksik veya hatalı işlem tespit edilmesi durumunda, gerekli düzeltme ve düzenlemeler yapılır.
b) Yatay geçiş başvurularına ilişkin değerlendirme sonuçları, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kesinleştirilerek kurul kararına bağlanır.
c) Nihai başvuru sonuçları, UBYS Başvuru Yönetimi Modülü üzerinden ve eş zamanlı olarak Fakültemizin resmî web sitesinde ilan edilir.
Nihai değerlendirme sonuçlarına erişim için, başvurduğunuz bölümün/programın adını işaretleyiniz; Sonuçlar, 23/08/2024 15:15'te ilan edilmiştir. |
|||
BİYOLOJİ | FİZİK | KİMYA | MATEMATİK |
PSİKOLOJİ | SOSYOLOJİ (I.Ö.) | TARİH (I.Ö.) | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI (I.Ö.) |
MÜTERCİM ve TERCÜMANLIK | SOSYOLOJİ (II.Ö.) | TARİH (II.Ö.) | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI (II.Ö.) |
d) ÖĞRENCİ KAYITLARI
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile yatay geçiş başvuru sürecinde fakültemiz lisans programlarına yerleşmeye hak kazanan öğrenci adaylarının kayıt-kabul işlemleri, bizzat fakültemizde gerçekleştirilecektir.
Kayıt İşlemleri Öncesinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:
Aday öğrenciler, başvuru dilekçesini bilgisayar ortamında doldurmalı ve gerekli belgelerin dökümlerini önceden alarak kayıt işlemleri için hazırlıklı gelmelidir.
Kayıt başvurusuna şahsen katılan öğrenci, istenen tüm belgeleri eksiksiz şekilde kontrol edilmek üzere kayıt yetkilisine ibraz etmekle yükümlüdür.
Öğrencinin kayıt işlemine şahsen katılamaması durumunda, yalnızca noter onaylı vekâletname ile yetkilendirilmiş vekil aracılığıyla yapılan başvuru geçerli sayılacaktır.
Başvuru dilekçesi dışındaki diğer belgelerin ne aslı ne de fotokopisi teslim alınmayacaktır.
Posta, kargo, faks veya diğer iletişim yolları ile yapılan kayıt başvuruları kesinlikle işleme alınmayacaktır.
Önemli Uyarılar:
İlan edilen kayıt tarihlerinde kayıt yaptırmayan adaylar, hiçbir hak talebinde bulunamaz.
Kayıt takviminde belirtilen süreler içinde kaydını tamamlamayan asil adayların yerine, yedek adayların kayıt işlemleri yapılır.
Aşağıda belirtilen belgelerden herhangi birinin ibraz edilememesi durumunda kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.
Öğrenci Kayıt Kabul İşlemi İçin Gerekli Belgeler: | ||
1) | Başvuru Dilekçesi | Dilekçeyi bilgisayar ortamında doldurmak üzere İNDİRİNİZ. |
2) | T.C. Kimlik Kartı veya Nüfus Cüzdanı | (Aslı) |
3) | Öğrenci Belgesi | (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu) |
4) | Transkript Belgesi | [Ara sınıflara başvuranlar için] (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu) |
5) | Disiplin Durumu Belgesi | (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı) |
6) | Daha Önce Ek Madde1 İle YG Yapmadığını Gösterir Belge | (Diğer belgelerinde kayıtlanma şekli belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı) |
7) | Dil Yeterlik Belgesi | [Öğretim dili kısmen veya tamamen İngilizce olan bölümlerimizin 2. veya 3. sınıfına başvuranlar için] (Yabancı dil hazırlık sınıfı okuduğunu ve başarılı olduğunu gösterir belge veya YÖK tarafından tanınan ulusal ve uluslararası geçerliliği olan yabancı dil belgesi) *Hazırlık veya 1. sınıfa başvuruların Dil Yeterlik Belgesi ibraz edememesi durumunda yatay geçişi uygun görülen öğrenciler hazırlık eğitimine alınır. |
Yatay Geçiş Takvimi |
|||
Online Başvuru Tarihleri |
01-15 Ağustos 2024 saat: 23.59'a kadar (On beş gün içerisinde) |
||
Sonuçların İlan Tarihi |
23 Ağustos 2024 saat: 16.00 |
||
Asıl Öğrenci Kayıt Tarihleri |
02-06 Eylül 2024 (Beş gün içerisinde) |
||
Yedek Öğrenci Kayıt Tarihleri |
09-10 Eylül 2024 (İki gün içerisinde) |
||
Kayıt Yeri |
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, Fen Edebiyat Fakültesi İdari Birimler Binası, Giriş Kat, 02 No.lu Ofis |
e) PROGRAMLARIMIZA KAYITLANAN ÖĞRENCİNİN ÖNCEKİ ÜNİVERSİTESİNDEN KAYDININ SİLİNMESİ
Lisans programlarımıza kayıtlanan öğrencilerin, önceki yükseköğretim kurumlarından kaydının silinmesine ilişkin işlem süreci, öğrenci kayıt-kabul tarihlerinin sona ermesinin ardından başlatılacaktır.
Öğrenciler, bu işlem için üniversitemize veya önceki üniversitelerine ayrı bir başvuru yapmalarına gerek bulunmamaktadır.
İşlem Süreci:
Kaydı kabul edilen öğrencilere ait bilgiler, fakültemizin resmi yazısı ile birlikte ilgili üniversitelere elektronik yazışma aracılığıyla iletilir.
İlgili üniversite, öğrenci kaydını silme işlemini gerçekleştirir, verileri YÖKSİS veri tabanına aktarır, öğrenciye ait dosya veya belge gönderimi yapmaz.
f) KREDİ VE NOT TRANSFERİ (Ders Eşdeğerliği ve Not İntibakı)
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanı ile fakültemizin lisans programlarına yerleşmeye hak kazanan öğrencilerin ders eşdeğerlikleri ve not intibaklarına ilişkin işlemler, öğrenci kayıt-kabul süreci tamamlandıktan sonra başlatılacaktır.
Öğretim dili %100 Türkçe olan bölümlerimize yerleşen öğrencilerin ders eşdeğerlikleri ve not intibak işlemleri, kayıt işlemlerinin tamamlanmasının ardından ilgili bölüm komisyonları tarafından yürütülecektir.
➡️ Bu öğrencilerin ayrıca bir başvuru yapmasına gerek bulunmamaktadır.
a) Daha önce yabancı dil hazırlık eğitimi almış olanlar veya ulusal/uluslararası geçerliliği olan yabancı dil belgesine sahip olanlar:
Ders eşdeğerlik ve not intibak süreçleri, kayıt sonrası başlatılacaktır.
➡️ Bu gruptaki öğrencilerin de ayrıca başvuru yapmasına gerek yoktur.
b) Yabancı dil hazırlık eğitimi almamış ve geçerli yabancı dil belgesi bulunmayanlar:
Bu öğrencilerin eşdeğerlik ve intibak işlemleri, üniversitemiz yabancı dil hazırlık sınıfını başarıyla tamamladıkları yarıyıl sonunda yürütülecektir.
➡️ İlgili öğrenciler, hazırlık sınıfı eğitimini tamamladıktan sonra, ilgili Bölüm Başkanlıklarına şahsen başvuruda bulunmalıdır.
Değerlendirmeler, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından tespit edilen "Ek Madde1 Uygulama İlkeleri" ile "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ve "BAİBÜ Yatay Geçiş Yönergesi", "BAİBÜ İntibak Yönergesi" nde belirtilen hükümler çerçevesinde, ilgili bölüm komisyonlarımızca yapılmaktadır.
Öğrencilerin daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarında başarıyla tamamladıkları dersler için kredi ve not transferi işlemleri aşağıdaki esaslara göre yürütülmektedir:
Öğrencinin önceki kurumda başarılı olduğu ders ile fakültemiz müfredatındaki eşdeğer dersin: öğretim dili, içeriği, ulusal ve uluslararası kredi değerleri dikkate alınarak ders eşdeğerliği belirlenir. Eşdeğerliği kabul edilen derslere ait başarı notları, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (BAİBÜ) puanlama sistemine dönüştürülerek not intibakı gerçekleştirilir. Ön değerlendirme sonuçları, ilgili bölüm komisyonu tarafından hazırlanacak resmî tutanak ile Fakülte Dekanlığı'na sunulur. Kesin karar, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından alınır.
🔔 Kredi ve not transferi yapılan dersler, öğrencinin transkriptine yansıtılmak üzere, ders kayıt süreci başlamadan önce fakültemiz Öğrenci İşleri Koordinatörlüğü tarafından üniversite otomasyon sistemine tanımlanacaktır.
ğ) ÖĞRENİM ÜCRETİ
Birinci (gündüz) öğretim programına kayıtlı öğrencilerden öğrenim ücreti veya katkı payı tahsil edilmemektedir.
Ancak, aşağıda belirtilen öğrenci grupları ders kayıt işlemlerini gerçekleştirmeden önce öğrenim ücretini ödemekle yükümlüdür:
İkinci (gece) öğretim programına kayıtlı öğrenciler,
Örgün veya açık öğretim programlarında kaydı bulunup, “İkinci Üniversite” kapsamında fakültemizin birinci öğretim programlarına kayıt yaptıran öğrenciler,
Normal lisans öğrenim süresi olan sekiz yarıyılı aşan birinci öğretim programı öğrencileri.
Bu kapsamda yer alan öğrenciler, ders kayıt işlemine başlamadan önce, T.C. Halk Bankası veya Türkiye İş Bankası’nın yurt içindeki herhangi bir şubesine başvurarak ya da mobl bankacılık uygulaması üzerinden, dokuz haneli öğrenci numaralarını beyan etmek suretiyle öğrenim ücretlerini yatırmalıdır.
Öğrenim ücreti bilgisi, ders kayıt ekranında görüntülenebileceği gibi, ilgili tutar aynı zamanda banka sisteminde öğrenci numarası üzerine borç olarak da tanımlanmaktadır.
h) DERS KAYITLARI
Üniversitemize kayıt yaptıran her öğrenci, kayıtlandığı yarıyıldan itibaren mezun oluncaya kadar, her yarıyıl başında katkı payı/öğrenim ücretini yatırmakla yükümlüdür. Öğrenciler, akademik takvimde ilan edilen ders kayıt süresi içerisinde, Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi (UBYS) üzerinden ders seçimlerini yaparak danışman onayına sunmakla sorumludur. Ders kayıt işlemlerinde, kredi ve not transferinde yer almayan alt yarıyıllara ait derslere öncelik verilmesi önerilir. Bu kural, öğrencinin akademik başarı ve mezuniyet sürecini sağlıklı şekilde sürdürebilmesi adına önem arz etmektedir. Ders kayıt sürecinin eksiksiz tamamlanması, öğrencilik haklarının devamı açısından yasal bir yükümlülük olup, kayıt yaptırmayan öğrenciler pasif duruma düşer.
ı) YURT İŞLEMLERİ VE BARINMA
* Üniversitemize ait öğrenci yurdu bulunmamaktadır.
* Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı yurtlar, başvuru ve başvuru koşulları hakkında bilgi almak için https://kygm.gsb.gov.tr adresini ziyaret ediniz.