Yaşlılık Sosyolojisi Öğrencileriyle Köyde Kuşaklar Arası Buluşma

22 Mayıs 2025 Perşembe


Yaşlılık Sosyolojisi Dersi Kapsamında Yumrukaya Köyü’nde Uygulamalı Alan Çalışması Gerçekleştirildi

Fakültemizin Sosyoloji Bölümü öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Güler’in yürütücülüğünde verilen Yaşlılık Sosyolojisi dersi kapsamında, öğrencilerin sosyal bilimlerde saha deneyimi kazanmasını ve kuşaklar arası etkileşimi güçlendirmesini amaçlayan bir alan çalışması düzenlendi.

21 Mayıs 2025 Çarşamba günü gerçekleştirilen etkinlik, Fen Edebiyat Fakültesi önünde öğrencilerin toplanmasıyla başladı. Derse katılan öğrencilere saha uygulamasında dikkat edilmesi gereken etik ilkeler ve görüşme yöntemleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Ardından, kampüsümüzün hemen yanı başında yer alan Bolu merkeze bağlı Yumrukaya Köyü’ne geçildi.


Yumrukaya Köyü’nde Saha Deneyimi

Yumrukaya Köyü kahvesinde karşılanan öğrencilere, Muhtar Azası Şaban Çırpan tarafından köyün tarihi ve sosyo-demografik yapısına ilişkin bilgiler aktarıldı. Bu tanıtımın ardından öğrenciler köy içinde farklı evleri ziyaret ederek görüşmeyi kabul eden 65 yaş ve üzeri bireylerle birebir mülakatlar gerçekleştirdi. Öğrenciler, yaşlıların hayat hikâyelerini dinleyerek onların deneyimlerinden birebir faydalanma imkânı buldu.


Hayat Bilgisi Sözlü Tarihle Buluştu

Gerçekleştirilen görüşmeler, yalnızca akademik bir uygulama değil, aynı zamanda öğrencilerin toplumun yaşlı bireyleriyle yüz yüze gelerek empati kurmalarına, geçmişe tanıklık etmelerine ve sözlü tarih çalışmaları bağlamında bilgi toplamalarına da vesile oldu. Genç kuşakların yaşlı bireylerle kurduğu bu temas, kuşaklar arası anlayış ve saygının güçlenmesine katkı sağladı.


Toplu Fotoğraf ve Dönüş

Saha çalışmasının tamamlanmasının ardından öğrenciler tekrar köy kahvesinde bir araya geldi. Yumrukaya Köyü Muhtarı Enes Yılmaz ve Muhtar Azası Şaban Çırpan, öğrencilere desteklerinden dolayı teşekkür ederek birlikte hatıra fotoğrafı çektirdi. Program, öğrencilerin kampüse dönmesiyle sona erdi.


Toplumla İç İçe, Yerinde Eğitim

Sosyoloji Bölümü tarafından düzenlenen bu tür uygulama temelli ders içerikleri, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikle buluşturmalarını sağlarken; aynı zamanda toplumsal duyarlılık, sorumluluk ve empati becerilerini de geliştirmektedir.